Assalammu'alaikum semua ^.^

Assalammu'alaikum semua ^.^

bismillahirrahmanirrahim

selamat datang di blog-ku, sekedar salah satu wadah untuk meluahkan perasaan dan berbagi beberapa perkara yang diharapkan dapat bermanfaat untuk semua. Tolong tinggalkan komen agar dapat membangun lebih baik lagi. Terima kasih salam hangat^.^

Thursday, August 5, 2010

hari pertama BLM1023

bismillah.

pada asalnya aku tidak mengambil subjek ini, kupikir aku sudah mencukupi semua subjek teras (jurusanku), karena sebelum ini aku sudah mengambil subjek 'terjemahan' yang pada awalnya aku rasa sama dengan subjek pengantar penulisan dan pengurusan bahasa melayu. di semester akhir ini aku baru menyadari ternyata mereka berbeda, alhasil aku harus tetap mengambil subjek pengantar penulisan atau pengurusan bahasa melayu. subjek terjemahan yang sudah kuambil dihitung sebagai elektif bebas. Alhamdulillah prof. Azemi dan En. Abu Bakar berbaik hati mau menolongku untuk meng- add/drop subjek yang sepatutnya kuambil, dan kuputuskan untuk mengambil subjek pengantar penulisan, aku harap aku dapat belajar banyak untuk penulisan ilmiah kerana semester depan aku harus membuat tesis.

hari pertamaku di dalam kelas sesunggunhnya aku cukup berdebar kerana aku tidak masuk pada kelas pertama. Namun Alhamdulillah Cik Gu (En. Nasrul Hadi) orangnya tidak garang^.^. teman-teman satu kelaspun ternyata kebanyakan adalah berasal dari kaunseling (semester 1). mereka sepertinya masih kurang welcome mungkin kerana belum mengenal satu sama lain. no judgment!. kuharap aku dapat bekerja sama dengan baik bersama mereka dan mendapat ilmu baru dari subjek ini.Amin.

2 comments: